מאמרים וסיכומי הרצאות
מאמרים על חינוך ולדורף
בית ספר ולדורף — שאלות של ניהול ומנהיגות | רונן האן ופרופ' אדריאן בקמן
מעט על מה שעומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון | ענת טסלר מסיקה
שלושה שלבים – תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת | ענת טסלר מסיקה
משחקי דמיון (של פעם) בונים מיומנויות | אליקס שפיגל
על הקשר בין משחקי דימיון לפיתוח מיומנויותהוד והדרה - על הרטוריקה נגד יוזמות חינוכיות אלטרנטיביות | נמרוד סמילנסקי-פרידמן ונועם שרון
יותר יפה, יותר ביחד, יותר שלום. ובמילים אחרות: אולימפיאדה אנתרופוסופית | נועם שרון
לפעמים, הכי קל להסביר מה מיוחד בחינוך ולדורף דרך דוגמאות...שוליית הקוסם: יתרון הרוח על פני המכונה | דאגלס גרווין
על השפעות המדיה על ילדים.ארבעת הטמפרמנטים | רודולף שטיינר
נאמר לעתים קרובות שהחידה הגדולה ביותר של האדם היא האדם עצמו. מספר החידות הקיימות הן כמספר האנשים...חינוך והמציאות המודרנית | גלעד גולדשמידט
המאמר מנסה לבחון את דרכו של החינוך בעת החדשה לאור המאפיינים של המציאות המודרניתחינוך לעצמאות ולחופש | גלעד גולדשמידט
המאמר בוחן את שאלת העצמאות והחופש, את התנאים הפנימיים לשאלות אלו ובוחן את הדרך החינוכית להשגתם.משמעותה של תקופת הילדות – או הילדות, הזקנה ומותר האדם מהחיה | גלעד גולדשמידט
המאמר בוחן את שמעותה של תקופת הילדות על ידי ההשוואה בין החיה לאדם.להניח לילדים להיות ילדים: גנים אנתרופוסופיים בחינוך ולדורף | עלון דע-גן 5 תשע"ב
חינוך וטכנולוגיה או: מה הוא מקומה הנכון של הטכנולוגיה בחינוך ובהוראה? | גלעד גולדשמידט
מה משמעות הטכנולוגיה בחינוך ומה משמעות החינוך בעידן הטכנולוגי? מאמר זה בוחן שאלות אלו ומנסה לתת כמה תשובות חינוכיות.
סיכומי הרצאות
גיל תשע בראי מדע הרוח
סיכום הרצאה של אורי כהן, בן שמן, 5/2/2012האתגר ההורי בגיל הרך
סיכום הרצאה של משה בר-נסהוראת שפות זרות
סיכום הרצאה על שפות זרות ואנגלית - אורה פיןהתזונה מנקודת מבט רוחנית
סיכום הרצאה של יוטקה הרשטייןסקר בוגרי חינוך ולדורף
ביצוע הסקר: Research Institute For Waldorf Educationתכנית הלימודים בחינוך ולדורף
אנו מזמינים אתכם לקרוא את תכנית הלימודים בחינוך ולדורף, פרי עבודתה של אורה פין ושל צוות מורי בית חינוך אלומות.
ולדורף בעיתונות
מה למדת בגן היום ילד מתוק שלי
02.02.13, חן פונדק, כלכליסט
האם ילדכם ילמד בגן אנגלית, חשבון וספורט או אולי מיומנות חברתית ויפתח את הדמיון. בעידן האפשרויות הבלתי נגמרות, גם לילדים בני 5-0 יש מגוון סוגי גני ילדים. הם בנויים על גישות התפתחותיות שונות המבטיחות לתת לילדיכם יותר, אם תשלמו יותר ותהיו פתוחים לרעיונות לא שגרתיים. גן אנתרופוסופי וגן בשיטת מונטסורי הם רק שתי דוגמאות.להניח לילדים להיות ילדים: גנים אנתרופוסופיים בחינוך ולדורף
עלון דע-גן 5 תשע"בלא בי"ס ממלכתי, לא חינוך ביתי, מה נשאר?
גיל ונטורה, 03.09.2007 מתוך הטור "תכנית אב", Ynet
בבית הספר האנתרופוסופי אין שיעורי בית וספרי לימוד ובכלל לא לומדים לקרוא בכיתה א'. בשנים הראשונות הילדים ילמדו דווקא לסרוג וליצור. אם כך, למה הפסיכולוג גיל ונטורה החליט לשלוח דווקא לשם את הבת שלו? "הם ניצחו אותי בנשק שאני מכבד יותר מכל", הוא מסביר: "תוצאות"איך היה בכיתה א'? אדיר, מרגש ומעצים
גיל ונטורה, 21.09.2008 מתוך הטור "תכנית אב", Ynet
בכתבה "לא בי"ס ממלכתי, לא חינוך ביתי, מה נשאר?" סיפר הפסיכולוג גיל ונטורה שאת הבת שלו הוא לא רוצה לשלוח ללמוד במערכת החינוך. לכן, הוא בחר עבורה את בית הספר האנתרופוסופי. שנה אחרי, הוא מדווח איך היתה שנת הלימודיםבכירי עמק הסיליקון מעדיפים לשלוח את ילדיהם לבית ספר ולדורף
כתבה שהתפרסמה ב"כלכליסט" על בית ספר ולדורף בעמק הסיליקון, שאליו מגיעים ילדיהם של בכירים באפל, גוגל ומייקרוסופט. אותם בכירים מבינים – דווקא מתוך היותם מצויים בחזית הפיתוח הטכנולוגי והעולם העסקי – כי הדברים החשובים באמת בחינוך היום הם פיתוח היצירתיות, הדמיון והיכולות החברתיות.קיבוץ הרדוף, עשרים שנה אחרי
אור רכלבסקי, פורסם בגיליון "מסע אחר" 158
מקבוצה קטנה של אידיאליסטים ששאלות של מהות וזהות הביאו אותם לעולם האנתרופוסופי, קם קיבוץ הרדוף. עשרים שנה אחרי - מגלה כתב "מסע אחר" אור רכלבסקי - החלטות כבר לא מתקבלות בקונסנזוס, טלוויזיה יש כמעט בכל בית ולפעמים הדוגמטיות משתלטת, אבל בהרדוף עדיין מתרכזים בריפוי ובתיקון העולם הזההאם חינוך וולדורף ירפא את הסכסוך היהודי-ערבי?
אודי לוי, 08.06.2008 nrg
היהודים, הפלסטינים, וערביי ישראל הן שלוש חברות המתבצרות במצבן הפוסט-טראומטי. האם חינוך וולדורף עשוי לשנות משהו עבור הדור הבא? אודי לוי על גן הילדים האנתרופוסופי בשפרעם כתחילתה של תרפיה חברתיתהאנתרופוסופים החדשים
תומר פרסקו, 08.06.2009 NRG מעריב
האנתרופוסופיה זוכה בשנים האחרונות לאהדה רבה בישראל. אולי מפני שבניגוד לתורות אחרות, דוגמת הקבלה הניו-אייג'ית או הסיינטולוגיה, היא מחוסרת גורו פעיל או ממסד. תומר פרסיקו ערך ביקור אצל תלמידיו החדשים של רודולף שטיינר, בניסיון לברר את ממדי התופעה