חַפֵּשׂ בְּתּוֹךְ עַצְמְךָ וְתִמְצָא אֶת הָעוֹלָם, חַפֵּשׂ בְּמֶרְחֲבֵי תֵּבֵל וְתִמְצָא אֶת עַצְמְךָ

שִׂים לֵב לפִעְיִמַת המְַּטֻטֶּלתֶ בֵּין הָעַצְמִי לָעוֹלָם

וּלְךָ תְּגַלֶה עַצְמָהּ יֵשׁוּת אָדָם עוֹלָם, יֵשׁוּת עוֹלָם אָדָם

רודולף שטיינר

זה התחיל בשני הורים...

בדיוק כמו בפתיחה של השיר "המשפחה שלי" של יורם טהרלב, היו אלו אורנה ואלדד אדר, הוריה של גילי אדר ז"ל, שליכדו סביבם הורים נוספים מלפיד וממודיעין, בחיפוש אחר חינוך אלטרנטיבי ואיכותי לילדיהם. 

קבוצת ההורים החלוצה החליטה לקום ולעשות מעשה - מתוך הכרותם עם החינוך האנתרופוסופי והאמונה שהוא המתאים ביותר לחינוך ילדיהם, הם הקימו עמותה בשם 'גנאחר', שכרו מבנה מתאים, מצאו גננים נהדרים (אורית קמין בר ועידו ארד ז"ל), השיקו מבצעי פרסום ושיווק, ומילאו את הגן בילדים. גן הילדים הראשון נפתח בתוך בוסתן מקסים במושב כפר רות בשנת 2002. שנתיים לאחר מכן (2004), הוקם גן שיקמה של מ.א חבל מודיעין - גן חובה ולדורף המוכר רשמי הראשון בישראל! ובחלוף שנתיים (2006) החל את דרכו ביה"ס הצומח - בית חינוך אלומות.

עמותת גנאחר

עמותת גנאחר מפעילה חמישה גני ולדורף בלפיד, שילת, כפר טרומן ובשוהם ומסייעת בנשיאת בית חינוך אלומות - בית ספר יסודי ממלכתי ייחודי על-איזורי לכיתות א'-ט' של מ.א חבל מודיעין.

גני ולדורף באזור מודיעין

גן ולדורף הוא כמו בית חם. יש בו גננות וגנן המטפחים את הגן כביתם שלהם ומשתדלים להעניק תחושה זו לילדים. ריח הבישולים אופף את הגן משעות הבוקר והילדים שותפים לשמירת הסדר והניקיון בבית.
עמותת גנאחר מפעילה גני ילדים מגיל שנתיים ועד גיל ביה"ס בלפיד, בשילת, בשוהם ובכפר טרומן. הגננים הינם אקדמאים בוגרי מכללת דוד ילין וסמינר הקיבוצים ולעזר להם נוכחות סייעות חמות ואוהבות. הגננים מלווים בידי יועצת חינוכית מנוסה אשר צופה בנעשה בגן ומדריכה אותם. 

בית חינוך אלומות (א'-ט')

חינוך ולדורף בגילאי בית הספר הופך את הלימוד למסע מרתק. הוא מטפח את הסקרנות, כוח הרצון וכוחות היצירה של הילד, בסביבה המעודדת את אהבת הלימוד.
ב'בית חינוך אלומות', בית הספר האנתרופוסופי של מ.א חבל מודיעין, לומדים כ-220 תלמידים בכיתות א'-ח' (נכון לתשפ"ג).

מהו חינוך ולדורף?

חינוך ולדורף (חינוך אנתרופוסופי) שם במרכז תפיסתו החינוכית את הפסיכולוגיה ההתפתחותית של רודולף שטיינר. פסיכולוגיה התפתחותית זו רואה את הילד קודם כל כישות מתפתחת, ואת הילדות כפרק זמן משמעותי ובעל ערך לשם עצמו. הילדות נתפסת כתקופה של בשילה, של צמיחה פנימית ושל לידה הדרגתית של כשרים, איכויות והבנות.

לאור פסיכולוגיה התפתחותית זו, נתפס הילד כישות בהתהוות וצמיחה אלי הבגרות, ולא כמבוגר קטן. חינוך ולדורף אינו שואל  מה יש ללמד בתחום ידע זה או אחר, אלא כיצד יש ללמד בהתאם להתפתחותו הספציפית של ילד מסוים וקבוצת בני גילו. כל המערכת החינוכית סביב הילד בחינוך ולדורף מנסה להתכוון לשאלה זו. תוכניות הלימודים, המתודות ודרכי הלימוד, הגישה לילד, האווירה הלימודית, סביבת הלימוד וכל שאר האלמנטים של חיי בית-הספר מכוונים לתת מעין תשובה לשלב ההתפתחותי בו נמצאים הילדים.

עוד על חינוך ולדורף »