Search this site
Embedded Files
חינוך ולדורף באזור חבל מודיעין ושהם - גנאחר
  • גנאחר
    • על עמותת גנאחר
    • About Ganacher
    • צרו קשר
    • גילי אדר ז"ל
    • עידו ארד ז"ל
    • לוח ארועים
    • כתבו עלינו
    • על אתר גנאחר
  • חינוך ולדורף | אנתרופוסופיה
    • על חינוך ולדורף / אנתרופוסופי
    • על גן ולדורף
    • שאלות ותשובות על גני ולדורף
    • על בית ספר ולדורף
    • תכנית הלימודים בבי"ס ולדורף
      • כיתה א
      • כיתה ב
      • כיתה ג
      • כיתה ד
      • כיתה ה
      • כיתה ו
      • כיתה ז
      • כיתה ח
      • תרשים קוריקולום
      • לאהוב מתמטיקה
      • ספרים מומלצים
    • סקר בוגרי ולדורף
    • מאמרים וכתבות
      • ארבעת הטמפרמנטים
      • גבר ואשה לאור מדע הרוח
      • גיל ההתבגרות בחינוך ולדורף
      • גיל תשע בראי מדע הרוח
      • האתגר ההורי בגיל הרך
      • הוד והדרה - על הרטוריקה נגד יוזמות חינוכיות אלטרנטיביות
      • השינוי בסביבות גיל 12
      • הוראת שפות זרות
      • החינוך לעצמאות ולחופש
      • הרצון בגיל ההתבגרות
      • התזונה מנקודת מבט רוחנית
      • חינוך והמציאות המודרנית
      • חינוך וטכנולוגיה או: מה הוא מקומה הנכון של הטכנולוגיה בחינוך ובהוראה?
      • יותר יפה, יותר ביחד, יותר שלום. ובמילים אחרות: אולימפיאדה אנתרופוסופית
      • כוחות חברתיים ואנטי-חברתיים בבן האנוש
      • למה אנו עושים את מה שאנו עושים?
      • מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון
      • משחקי דמיון בונים מיומנויות
      • משמעותה של תקופת הילדות – או הילדות, הזקנה ומותר האדם מהחיה
      • נקודות בנושא התרפיה הפרטנית בגן ובבית הספר
      • שוליית הקוסם: יתרון הרוח על המכונה
      • שלושה שלבים – תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
      • לספר סיפורים (בע"פ) בחינוך ולדורף
      • האדם הטכנולוגיה והחופש | אלון ירושלמי
  • הגנים שלנו
    • על גני עמותת גנאחר
    • צרו קשר עם הגנים שלנו
    • הרשמה לגנים
    • גן בלוט - שהם
    • גן אצטרובל - שהם
    • גן ניצנים - כפר דניאל
    • גן אלון - לפיד
    • גן שקמה - שילת
    • לוח ארועים גנים
  • בית חינוך אלומות
    • על בית חינוך אלומות
    • הרשמה לבית חינוך אלומות
    • צרו קשר עם ביה"ס
    • מערכת השעות
    • לוח החופשות
    • תכנית הלימודים (קוריקולום)
    • צוות בית חינוך אלומות
    • אמנת בית חינוך אלומות
    • אלומות מתוקשב
    • אלבומי תמונות וסרטונים
    • ידיעון אלומה
חינוך ולדורף באזור חבל מודיעין ושהם - גנאחר
  • גנאחר
    • על עמותת גנאחר
    • About Ganacher
    • צרו קשר
    • גילי אדר ז"ל
    • עידו ארד ז"ל
    • לוח ארועים
    • כתבו עלינו
    • על אתר גנאחר
  • חינוך ולדורף | אנתרופוסופיה
    • על חינוך ולדורף / אנתרופוסופי
    • על גן ולדורף
    • שאלות ותשובות על גני ולדורף
    • על בית ספר ולדורף
    • תכנית הלימודים בבי"ס ולדורף
      • כיתה א
      • כיתה ב
      • כיתה ג
      • כיתה ד
      • כיתה ה
      • כיתה ו
      • כיתה ז
      • כיתה ח
      • תרשים קוריקולום
      • לאהוב מתמטיקה
      • ספרים מומלצים
    • סקר בוגרי ולדורף
    • מאמרים וכתבות
      • ארבעת הטמפרמנטים
      • גבר ואשה לאור מדע הרוח
      • גיל ההתבגרות בחינוך ולדורף
      • גיל תשע בראי מדע הרוח
      • האתגר ההורי בגיל הרך
      • הוד והדרה - על הרטוריקה נגד יוזמות חינוכיות אלטרנטיביות
      • השינוי בסביבות גיל 12
      • הוראת שפות זרות
      • החינוך לעצמאות ולחופש
      • הרצון בגיל ההתבגרות
      • התזונה מנקודת מבט רוחנית
      • חינוך והמציאות המודרנית
      • חינוך וטכנולוגיה או: מה הוא מקומה הנכון של הטכנולוגיה בחינוך ובהוראה?
      • יותר יפה, יותר ביחד, יותר שלום. ובמילים אחרות: אולימפיאדה אנתרופוסופית
      • כוחות חברתיים ואנטי-חברתיים בבן האנוש
      • למה אנו עושים את מה שאנו עושים?
      • מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון
      • משחקי דמיון בונים מיומנויות
      • משמעותה של תקופת הילדות – או הילדות, הזקנה ומותר האדם מהחיה
      • נקודות בנושא התרפיה הפרטנית בגן ובבית הספר
      • שוליית הקוסם: יתרון הרוח על המכונה
      • שלושה שלבים – תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
      • לספר סיפורים (בע"פ) בחינוך ולדורף
      • האדם הטכנולוגיה והחופש | אלון ירושלמי
  • הגנים שלנו
    • על גני עמותת גנאחר
    • צרו קשר עם הגנים שלנו
    • הרשמה לגנים
    • גן בלוט - שהם
    • גן אצטרובל - שהם
    • גן ניצנים - כפר דניאל
    • גן אלון - לפיד
    • גן שקמה - שילת
    • לוח ארועים גנים
  • בית חינוך אלומות
    • על בית חינוך אלומות
    • הרשמה לבית חינוך אלומות
    • צרו קשר עם ביה"ס
    • מערכת השעות
    • לוח החופשות
    • תכנית הלימודים (קוריקולום)
    • צוות בית חינוך אלומות
    • אמנת בית חינוך אלומות
    • אלומות מתוקשב
    • אלבומי תמונות וסרטונים
    • ידיעון אלומה
  • More
    • גנאחר
      • על עמותת גנאחר
      • About Ganacher
      • צרו קשר
      • גילי אדר ז"ל
      • עידו ארד ז"ל
      • לוח ארועים
      • כתבו עלינו
      • על אתר גנאחר
    • חינוך ולדורף | אנתרופוסופיה
      • על חינוך ולדורף / אנתרופוסופי
      • על גן ולדורף
      • שאלות ותשובות על גני ולדורף
      • על בית ספר ולדורף
      • תכנית הלימודים בבי"ס ולדורף
        • כיתה א
        • כיתה ב
        • כיתה ג
        • כיתה ד
        • כיתה ה
        • כיתה ו
        • כיתה ז
        • כיתה ח
        • תרשים קוריקולום
        • לאהוב מתמטיקה
        • ספרים מומלצים
      • סקר בוגרי ולדורף
      • מאמרים וכתבות
        • ארבעת הטמפרמנטים
        • גבר ואשה לאור מדע הרוח
        • גיל ההתבגרות בחינוך ולדורף
        • גיל תשע בראי מדע הרוח
        • האתגר ההורי בגיל הרך
        • הוד והדרה - על הרטוריקה נגד יוזמות חינוכיות אלטרנטיביות
        • השינוי בסביבות גיל 12
        • הוראת שפות זרות
        • החינוך לעצמאות ולחופש
        • הרצון בגיל ההתבגרות
        • התזונה מנקודת מבט רוחנית
        • חינוך והמציאות המודרנית
        • חינוך וטכנולוגיה או: מה הוא מקומה הנכון של הטכנולוגיה בחינוך ובהוראה?
        • יותר יפה, יותר ביחד, יותר שלום. ובמילים אחרות: אולימפיאדה אנתרופוסופית
        • כוחות חברתיים ואנטי-חברתיים בבן האנוש
        • למה אנו עושים את מה שאנו עושים?
        • מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון
        • משחקי דמיון בונים מיומנויות
        • משמעותה של תקופת הילדות – או הילדות, הזקנה ומותר האדם מהחיה
        • נקודות בנושא התרפיה הפרטנית בגן ובבית הספר
        • שוליית הקוסם: יתרון הרוח על המכונה
        • שלושה שלבים – תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
        • לספר סיפורים (בע"פ) בחינוך ולדורף
        • האדם הטכנולוגיה והחופש | אלון ירושלמי
    • הגנים שלנו
      • על גני עמותת גנאחר
      • צרו קשר עם הגנים שלנו
      • הרשמה לגנים
      • גן בלוט - שהם
      • גן אצטרובל - שהם
      • גן ניצנים - כפר דניאל
      • גן אלון - לפיד
      • גן שקמה - שילת
      • לוח ארועים גנים
    • בית חינוך אלומות
      • על בית חינוך אלומות
      • הרשמה לבית חינוך אלומות
      • צרו קשר עם ביה"ס
      • מערכת השעות
      • לוח החופשות
      • תכנית הלימודים (קוריקולום)
      • צוות בית חינוך אלומות
      • אמנת בית חינוך אלומות
      • אלומות מתוקשב
      • אלבומי תמונות וסרטונים
      • ידיעון אלומה

חַפֵּשׂ בְּתּוֹךְ עַצְמְךָ וְתִמְצָא אֶת הָעוֹלָם, חַפֵּשׂ בְּמֶרְחֲבֵי תֵּבֵל וְתִמְצָא אֶת עַצְמְךָ

שִׂים לֵב לפִעְיִמַת המְַּטֻטֶּלתֶ בֵּין הָעַצְמִי לָעוֹלָם

וּלְךָ תְּגַלֶה עַצְמָהּ יֵשׁוּת אָדָם עוֹלָם, יֵשׁוּת עוֹלָם אָדָם

רודולף שטיינר

זה התחיל בשני הורים...

בדיוק כמו בפתיחה של השיר "המשפחה שלי" של יורם טהרלב, היו אלו אורנה ואלדד אדר, הוריה של גילי אדר ז"ל, שליכדו סביבם הורים נוספים מלפיד וממודיעין, בחיפוש אחר חינוך אלטרנטיבי ואיכותי לילדיהם. 

קבוצת ההורים החלוצה החליטה לקום ולעשות מעשה - מתוך הכרותם עם החינוך האנתרופוסופי והאמונה שהוא המתאים ביותר לחינוך ילדיהם, הם הקימו עמותה בשם 'גנאחר', שכרו מבנה מתאים, מצאו גננים נהדרים (אורית קמין בר ועידו ארד ז"ל), השיקו מבצעי פרסום ושיווק, ומילאו את הגן בילדים. גן הילדים הראשון נפתח בתוך בוסתן מקסים במושב כפר רות בשנת 2002. שנה לאחר מכן נוסד גן דובדבן בלפיד ובשנה העוקבת הוקם כבר הגן השלישי - גן גלים ברעות (לתיעוד השביעון הראשון של היוזמה). 

בשנת 2004 הוכר גן שיקמה של מ.א חבל מודיעין כגן חובה ולדורף מוכר רשמי - הראשון בישראל! ובחלוף שנתיים (2006) בוגרי מחזור א' של גן שיקמה עלו לכיתה א' (מחור א') בביה"ס בית חינוך אלומות.

עמותת גנאחר

עמותת גנאחר מפעילה חמישה גני ולדורף בלפיד, שילת, כפר דניאל ובשוהם ומסייעת בנשיאת בית חינוך אלומות - בית ספר יסודי ממלכתי ייחודי על-איזורי לכיתות א'-ט' של מ.א חבל מודיעין.

  • עוד על עמותת גנאחר »

  • לוח האירועים של גנאחר »

  • לעמוד הפייסבוק של גנאחר »

  • לאינסטגרם של גנאחר »

מהו חינוך ולדורף?

חינוך ולדורף (חינוך אנתרופוסופי) שם במרכז תפיסתו החינוכית את הפסיכולוגיה ההתפתחותית של רודולף שטיינר. פסיכולוגיה התפתחותית זו רואה את הילד קודם כל כישות מתפתחת, ואת הילדות כפרק זמן משמעותי ובעל ערך לשם עצמו. הילדות נתפסת כתקופה של בשילה, של צמיחה פנימית ושל לידה הדרגתית של כשרים, איכויות והבנות.

לאור פסיכולוגיה התפתחותית זו, נתפס הילד כישות בהתהוות וצמיחה אלי הבגרות, ולא כמבוגר קטן. חינוך ולדורף אינו שואל  מה יש ללמד בתחום ידע זה או אחר, אלא כיצד יש ללמד בהתאם להתפתחותו הספציפית של ילד מסוים וקבוצת בני גילו. כל המערכת החינוכית סביב הילד בחינוך ולדורף מנסה להתכוון לשאלה זו. תוכניות הלימודים, המתודות ודרכי הלימוד, הגישה לילד, האווירה הלימודית, סביבת הלימוד וכל שאר האלמנטים של חיי בית-הספר מכוונים לתת מעין תשובה לשלב ההתפתחותי בו נמצאים הילדים.

עוד על חינוך ולדורף »

גני ולדורף של עמותת גנאחר

גן ולדורף הוא כמו בית חם. יש בו גננות וגנן המטפחים את הגן כביתם שלהם ומשתדלים להעניק תחושה זו לילדים. ריח הבישולים אופף את הגן משעות הבוקר והילדים שותפים לשמירת הסדר והניקיון בבית.
עמותת גנאחר מפעילה גני ילדים מגיל שנתיים ועד גיל ביה"ס בלפיד, בשילת, בשוהם ובכפר טרומן. 

  • עוד על גן ולדורף »

  • עוד על הגנים של עמתת גנאחר »

בית חינוך אלומות (א'-ט')

חינוך ולדורף בגילאי בית הספר הופך את הלימוד למסע מרתק. הוא מטפח את הסקרנות, כוח הרצון וכוחות היצירה של הילד, בסביבה המעודדת את אהבת הלימוד.
בית הספר האנתרופוסופי "בית חינוך אלומות" הוקם בשנת 2006 תודות לנחישותם של הורי עמותת גנאחר ובחסותה של מ.א חבל מודיעין. מיום הקמתו בית הספר קולט ילדים מלפיד, מודיעין, שוהם והסביבה.

  • עוד על בית ספר ולדורף »

  • עוד על בית חינוך אלומות »

גנאחר בפייסבוק

כל הזכויות שמורות © גנאחר - באזור מודיעין (ע"ר)

Report abuse
Page details
Page updated
Report abuse