בשנים האחרונות אנו עדים להתקדמות טכנולוגית משמעותית במכשירי הטלפונים הניידים, כך שהם מהווים מלבד שימושם כמכשיר טלפון גם כחיבור לרשת האינטרנט וגם כמכשיר מולטימדיה ובו תכונות כקונסולת משחקים, מכשיר שמע, מצלמה וכולי. צוות בית חינוך אלומות רואה את האווירה הנוצרת בבית הספר ובחצרותיו כנדבך משמעותי בחינוך הילדים ומתייחס לאחריותו בעניין זה בכובד ראש. באופן כללי האידאל הפדגוגי העומד מאחורי השקפת בית הספר רואה ביחסים חברתיים ובמשחק פעיל של הילדים ערך עליון, ערך שעומד בניגוד לעיסוק ולמשחק על גבי צג ומסך, שמונעים את הכוונת פעילותו של הילד לסביבתו, לפיכך נאסר על הילדים השימוש בטלפונים בבית הספר בכלל, ונאסר עליהם להביא טלפונים חכמים בפרט.
צוות בית הספר מכיר בחשיבות האפשרות של הילדים להיות זמינים עבור הוריהם לתיאומים ועדכונים אחרי שעות הלימודים ולכן מתיר שימוש בתום יום הלימודים ומחוץ לשטח ביה"ס בטלפונים ניידים שאינם חכמים. במקרי הצורך מאפשר צוות ביה"ס לתלמידים לעשות שימוש בטלפון בחדר המורים לצרכים אלו גם בתוך שעות הלימודים עצמן.כללים להתנהלות נכונה ברשת
איך תגמלו את הילדים מהאייפון?וממסך הטלוויזיה, מסך המחשב ומסך האייפד? המתבגרים של ימינו מחוברים רוב שעות היום למסכים. האם הם מכורים? מהם המחירים האישיים והחברתיים שהם משלמים עבור שעות מסך מופרזות? האם בכלל אפשר לנתק אותם וכיצד ניתן למנוע את התופעה מראש?
| האנתרופולוג תמיר אליהו על דור המסכים''דור המסכים''- הרצאת חובה לכל הורה, שעוזרת לנו ההורים להבין את עולם התוכן של ילדינו שומרים על הילדים גם ברשתאנחנו חייבים לדבר על פורנוגרפיה |