אגרת חגיגית לקהילת גנאחר

7.04.2020
בשורה טובה הבאתי / כי הגן נמלא אורה:
וביער ובחורש / כל ציפור אומרה שירה.
כי בכל פינה הפסח / את ריחו הטוב נותן -
ואביב כבר בארצנו / זמן חירות וגיל וחן.

חברי קהילה יקרים, 
צוותי הגנים - אצטרובל, גפן, אלון, בלוט ושיקמה,
וצוות בית חינוך אלומות,
שולחים לכם ברכת אהבה גדולה לחג הפסח המיוחד בו התברכנו.  
מי ייתן ונזכה להתאחד בלבבותינו ולברך על הילדים היקרים ועל כל המעגלים הסובבים אותנו.
אנו חולקים עימכם מהנעשה בגנים ומהנעשה בבית הספר בתקופה האחרונה בה כולנו היינו בביתנו אך - נפגשנו וצחקנו, שרנו ולמדנו, סיפרנו ויצרנו, בישלנו ואפינו ומצאנו דרכים חדשות ויצירתיות להיות יחד ולהרגיש ביחד.

ביום שהודיעו שאין גן...

ביום שהודיעו שאין גן, התכנסנו, כל גננות העמותה בניסיון להבין איך אנו תומכות את הילדים וההורים בתקופה זו. התחלקנו לצוותים וביחד כתבנו סיפור מרפא קסום שמתאים לרוח התקופה, קיבצנו שירים, ערכנו את התוכנית השבועית ועוד דברים ששמשו כבסיס להמשך העשייה של כל צוות בנפרד.
שולחים לכם אסופה שבה מתוארת העשייה של כל גן
חיבוק גדול לחג שמח מאיתנו כל גני העמותה

גן איצטרובל

מי היה מאמין שאת כל ההכנות המרגשות לפסח וכל העבודה המבורכת עם הילדים בגן
נעשה ב -"און ליין"!

למדנו לעבוד בכל ערוצי המדיה
למייל שלחנו את ריתמוס הגן.
רעיונות ליצירות ,שירים ,וסיפורים.
בנוסף היה קשר טלפוני רצוף עם הילדים
לחלקם זה היה כיף, ולחלקם עקב גילם הצעיר
(גן אצטרובל הוא גן רב גילאי) היה מאתגר.
לכן הוחלט
שערוץ זה יישאר פתוח במידה והם ירצו לשוחח.

קבוצת הבוגרים של גן אצטרובל, קבוצת "כוכב".
נפגשה פעמיים בשבוע 'במפגש ZOOM
לעשות פעילות בוגרים עם הנולים.
נשאנו ברכה ביחד וכל ילד עבד בבית במשך 40 דקות
היה מרגש לראות את ההתגייסות ,
המשמעת האחריות וההנאה של הילדים מהתהליך.

ביום שישי נפגשנו במפגש ZOOM
כל ילדי גן אצטרובל לקבלת שבת
הדלקנו נרות והילדים סיפרו
מה כל אחד עשה לקראת שבת.

לקראת פסח נפגשנו שוב ב"און ליין"
וסיפרנו את סיפור המעגל
על "משה בתיבה "
וכל ילד יצר מחומרים שהיו בביתו
את היאור ואת משה בתיבה.
היה מקסים לראות את היצירתיות
ואת תמיכת ההורים המדהימים.

ורגע לפני פסח,
נשלח סרטון עם שיר חדש שלימדתי
על הפרפרים שהביאו את האביב
ולכל ילד חיכתה מתנה בגן ובתוכה הפרפרים שלו.

אנו כל רגע ורגע, בשאלה מה נכון לילדי הגן.
אך המציאות מכתיבה את המנגינה הייחודית לה
ואנו מנסים לנוע לצלילי המנגינה
תוך כדי שמירה על הריתמוס והחוויה הילדית
לכל אחד מהילדים.

נאחל חג שמח
ויציאה מעבדות לחרות
ומקורונה לבריאות!

גן בלוט

יצאנו ל"חופשת" אביב מוקדמת וכדי לשמור על קשר ותמיכה בהורי וילדי גן בלוט, המלצנו לתווך לילדים הרכים שממחר ילדי ביה"ס והגנים בחופשת אביב עד אחרי פסח ובזמן הזה יעשו פעילויות של הגן בבית ע"י הנחיית הגננות.
המלצנו לשמור על קצב של נשימה בין פנים לחוץ. עבודה בבית בבצק ,פלסטלינה או הדבקות עם דבק פלסטיק על בריסטול, גיזרי נייר משי ועוד. אח"כ יציאה לנשימה בקירבת מקום תוך כדי תנועה ופעילות גופנית ,כמובן מה שאפשר בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
שוחחנו בפלאפון ושלחנו המלצות לפעילויות שאפשר לעשות לפי ימות השבוע. שלחנו מתכון ללחמניות לדוגמא והצענו להכין בצק בימי ראשון עם הילדים בבית כפי שהיו נוהגים להכין כל יום ראשון בגן.
שלחנו במייל מסמכים של :
תפריט אוכל שבועי, מתכונים ושירים.
ביום השישי השני אחרי געגועים רבים ,קיימנו מפגש ראשון ב Zoom בו ערכנו ביחד, הילדים ההורים וצוות גן בלוט, קבלת שבת חגיגית. כל משפחה הכינה עם הילד שלה שולחן שבת עם מפה לבנה, נרות שבת, גביע יין וחלות.
בירכנו ושרנו שירי שבת. היה מפגש מאוד מרגש.
לפני פסח אנו נקיים מפגש ביום שלישי עם הילדים ההורים והצוות. במפגש נשמע יחד סיפור אביב "שלושת הפרפרים". ובעזרת הפרפרים שיכינו הילדים בבית יציגו את תמונת הסיפור כתאטרון בובות ולבסוף ניצור מובייל פרפרים יחד דרך הזום, מתנה לכבוד חג האביב.
שלחנו סירטון הכנת חומרים והדרכה של אדווה כיצד להכין את הפרפרים לסיפור שנספר. בסוף הסיפור נמצא ענף גדול ועליו נקשור את החוטים עם שלושת הפרפרים ובני משפחותיהם שהכינו הילדים בבית מראש.
מאחלות לכולם חג אביב פורח ופסח קל ונעים. שתמיד נמצא את השמחה בלב ושנהיה בריאים .
באהבה גדולה וחיבוק חם (מרחוק😘)
מהבלוטות ❤

בוקר טוב למתכון טוב!

בימי ראשון בבוקר אנחנו מכינים בגן לחמניות לארוחת הבוקר ולהמשך השבוע. המלצה שלנו , להכין ביחד עם הילדים לחמניות שיחברו אותם לשגרה שלהם בגן
לחמניות
1 קג' קמח מלא/כוסמין מלא
כף שמרים יבשים
שתי כפות סוכר (אפשר לפי הטעם)
כפית מלח
מים פושרים לפי הצורך(כ3-3.5 כוסות)
רבע כוס שמן זית.
מערבבים קמח עם הסוכר והשמרים,מוסיפים את המים בהדרגה(ולפי הצורך),כאשר מתחיל להווצר בצק מוסיפים את המלח והשמן.
לשים כ-10 דק' (צריך להווצר בצק גמיש ולא דביק)
מכסים במגבת ומתפיחים.
כאשר הבצק תפח, יוצרים לחמניות עגולות עם ידיים משומנות.
אופים ב-180 מעלות
בתיאבון😋


גן אלון

סגרנו שבועיים ב"חיים האחרים"
שלחנו את תפריט הגן ומתכונים גם לתבשילי היום יום וגם לפינוקים חגיגיים שאנו מכינים בגן.
בתחילה התקשרנו להקשיב, לספר ולדבר עם כל ילדה וילד, מפאת גילם הצעיר של הילדים הבנו שהשיחות מאתגרות לחלק מהילדים, ולכן החלטנו להשאיר ערוץ פתוח בו יוכלו ההורים להתקשר ולדבר איתנו בכל זמן שירגישו צורך בכך.
שלחנו לילדים את ברכת הבוקר אותה אנו שרים בכל בוקר בגן, בנוסף לשיר אביב ושיר לשבת.
כמו כן נשלח קישור ליוטיוב, לסיפור "שימלת השבת של חנהלה הקטנה".
בזמן " חיינו האחרים " ארבעה ילדים חגגו יום הולדת, כל ילד קיבל מכל אחת מהגננות שיר יום הולדת, מצולם, משירי היומולדת אותם אנו שרים בחגיגת יום ההולדת בגן.
עוד שלחנו רעיונות להכנת כדורים (תמרים/ לבנה/ בצק מלח וכו'), קיבלנו שיתופים מרגשים של עשייה משותפת.
ביקשנו לשתף אותנו בתמונות מהעשייה הביתית. קיבלנו שיתופים קסומים ומרגשים.
עד פסח אנו מקוות להכין אלבום תמונות של כל ילדי וצוות גן אלון, שבו נוכל ל"דפדף " ולהיזכר.
ויש עוד הפתעה לפסח.


גן גפן

יצאנו לחופשה ארוכה ארוכה ובמהלכה צוות הגננות של גן גפן התגעגע לילדים כל כך, שמעבר לשיחות הטלפון האישיות והודעות הוואצפ שערכנו עם הילדים, שלחנו להם באהבה גדולה מספר סרטוני וידיאו שלנו📽️ ובהם שירים שאנחנו אוהבות לשיר ולנגן עם הילדים בגן בליווי הגיטרה הקראנו את הסיפור 'מעשה בשלושה אגוזים'.
שלחנו מתכון להכנת החלות הטעימות של יום שישי יחד עם סרטון שמראה את כל התהליך.
העברנו תמונות וסרטונים עם הסברים על הכנת פרפרים צבעוניים ממגבונים לחים, הכנת נרות צבעוניים ריחניים וציור מסתורי בשעווה ואח"כ חשיפה שלו בצבעי מים.
בנוסף, ילדים שחגגו יום הולדת במהלך החופשה ועדיין לא חגגו בגן קיבלו מתנה קטנה ומשמחת שהגננות הכינו במיוחד בשבילם.

גן שקמה

לאחר ששלחנו את הסיפור המרפא, הקלטנו אותו וייצרנו מאגר של סיפורים, שירים ויצירה עבור ההורים.
על מנת לשמור על השגרה המבורכת. שלחנו להורים את התוכנית השבועית של הגן בהתאמה לבית, שבה יש את סדר היום, התפריט היומי של הגן כולל המתכונים וכן המלצה ליצירה יומית.
קיימנו מפגש זום קבוע בכל יום שישי שבו המחשב מונח אי שם במטבח, הילדים עובדים על הכנת החלות ואנחנו מספרים ברקע סיפור לכבוד שבת. בזמן שהחלות נאפות, הילדים מכינים פינת שבת וכשהחלות מוכנות ההורים שולחים את התמונות בקבוצת הווצאפ של הורי הגן.
קיימנו אסיפת זום הורים, במטרה לתת מענה לשאלות שעולות מן המצב, ולאפשר פריקת חששות ומטענים בשל התקופה.
ברגע האחרון, הספקנו להכין ולחלק מתנות לילדים, תוך כדי מפגש עם השוטר הקהילתי שכמעט נעל אותנו בגן בשל הסגר...
במתנה היה את משחק האגוזים עם הוראות, והסיפור "אגוז הזהב" שהודפס ונכרך במיוחד וברכה מהצוות.
מדי שבוע אנחנו מקיימים ישיבת צוות ונמצאים בקשר רציף.
השבוע התחלנו לעבוד על העלאת תמונות לוורסים של הבוגרים.
חגגנו יום-הולדת לאחת מילדות הגן. היינו רחוקים ועם זאת מאוד קרובים, עשינו טכס קטן של ברכות ושירים.
פעילויות יצירה נשלחות להורים וכעת לקראת החג הם מקבלים פעילות כמעט כל יום, מעבר לקישורים הנשלחים ברשת הרחבה.
סיפורים הוקלטו ונשלחו לילדים לפני השינה במטרה להרגיע ולתווך את המצב.
שלחנו קובץ שירי חג ועונה משירי הגן, כדי לקרב את הילדים והוריהם לאווירת החג הקרב.
הבנו שפורמט הזום עובד מצוין כאשר יש פעילות שהילדים עושים ברקע. כך שבנוסף לחלות, שלחנו ערכת יצירה של פרפרים ובהמשך הילדים יכינו פינה להצגה/תיאטרון בובות בו יניעו את הפרפרים שהכינו כשאנחנו במקביל מספרים את הסיפור.
בנוסף, התקשרנו לכל אחד מילדי הגן לשאול לשלומו, לאחל חג שמח ולשתף אותו בגעגועים שלנו...

המתנה 

פינות שבת 

הכנת חלות 

יצירה

עידן הקורונה בבית חינוך אלומות - שומרים על שיגרה

המציאות בתקופה זאת הפתיעה את כולנו. לאחר חופשת פורים יצאנו כל כיתות בית הספר לטיול חד יומי מקסים בטבע, עם פריחה משגעת וטבילת רגליים במעיין נסתר ולא ידענו כי יהיה זה המפגש האחרון עד הודעה אחרת.
טיול אביב
אז איך שומרים על קשר עם התלמידים? איך שומרים על למידה? איך מתייעצים ומשתפים בחומרים? איך מקבלים החלטות? 
על מה שמים את הדגש: למידה או שמירת קשר?
אלו רק חלק מהשאלות והדילמות שצצו בעקבות המצב החדש.
אנחנו בצוות בית הספר צללנו לתוך עובי הקורה, למדנו את המצב החדש ובעזרת הדרכות על פלאי הטכנולוגיה ובעיקר עם קשר הלב שלנו עם הילדים אנו מנסים בכל יום מחדש לצלוח את האתגר. המחנכים וצוות המורים המקצועיים עמלנו ויצרנו חוברות אמיתיות! (לא וירטואליות) שחולקו לילדי כיתות א'-ו' עם הפסקת הלימודים.
בכל חוברת נאספו תרגילים ומשימות מגוונות מכלל מורי המקצוע. תלמידי כיתות ז'-ח' למדו באופן יומיומי ומקוון עם המחנכים. 
לאחר מכן, על פי התאמה לגיל התלמידים ערכנו פגישות זום לשמירה על קשר, חילקנו משימות, שלחנו קטעי וידאו ואף נערכו שיעורי זום בחלק מהמקצועות. כשכל אותו הזמן היד על הדופק - האם תכני הלימוד מתאימים? איזו דרך הכי נכונה וטובה להעביר מסרים לילדים? האם נכון ללמד או שיותר נכון לחזק את הקשר?
אנו עורכים שיחות טלפון עם תלמידים ובמידת הצורך עם יועצת בית הספר שתומכת אף היא.
צוותי עבודה כמו צוות ניהול, קולגיום וצוות פדגוגי עורכים פגישות זום ומנסים לשמור על ניהול שוטף במצב מיוחד.
לקראת החג הכנו קטע וידאו שנשלח לקהילה עם מסר של חיזוק מצוות בית הספר (תודה למיכל שוב על עריכת הוידאו).
אנו ממשיכים להיות בהקשבה, לשאול את עצמינו: מה נכון? כמה? ואיך? בקשר עם התלמידים ובתוך הצוות. 
נערכים לתקופה שאחרי פסח במידה והלמידה מרחוק תמשך.
מצרפים תמונות מתוצרי התלמידים.
מקווים שהתקופה הזאת תעבור מהר ועם הרבה בריאות ובקלות.
אנו שולחים חיבוק ואיחולי חג שמח לקהילת בית חינוך אלומות לגנים ולצוותי הגנים ולחברי העמותה היקרים שכמו תמיד חושבים על הטובה של כלל הקהילה.
באהבה צוות בית חינוך אלומות

תוצרים בעקבות משימות מ"למידה משמעותית":

כיתות א'-ד'

יצירות

מתוצרי כיתה ה'


מלאכה: יצירה לחופשת קורונה מגרביים ישנים
גרביים

כיתה ד'

 

מעבודות כיתה ו

ארוחות מפנקות שילדי כיתה ו הכינו להורים
ארוחה


Comments