מערכת השעות להוראה מקוונת בשעת החירום
בדף זה נפרט את תכנית המפגשים המקוונים

אלומות בדיגיטל
קישורים לסביבות המתוקשבות של ביה"ס

הקו החם של השירות הפסיכולוגי של מ.א חבל מודיעין 3106*

משרד החינוך מודיע כי מחר (יום א') לא יתקיימו לימודים בכלל רחבי הארץ

בתום הערכת מצב שהתקיימה היום בראשות שר החינוך ומ"מ מנכ"ל משרד החינוך, משרד החינוך מודיע כי מחר (א') לא יתקיימו לימודים בכל מסגרות החינוך בכל רחבי הארץ, כולל במסגרות החינוך המיוחד. 

כמו כן לא יתקיימו פעילויות חינוכיות ופעילויות חוץ בית ספריות, ובכלל זאת טיולים וסיורים.

מוקדם יותר היום המשרד פתח קו סיוע רגשי, המאויש על ידי אנשי המקצוע של השירות הפסיכולוגי ייעוצי,  כדי לתת מענה ולתמוך רגשית בתלמידים, הורים וצוותי חינוך. 

מספר הטלפון של קו הסיוע: 6552*, שלוחה 5

לפרטים נוספים: מיטל אדרי כהן, 052-5710863

-------------

מערך דוברות תקשורת והסברה משרד החינוך

כתובת דוא"ל: dovrut@education.gov.il

טלפון: 073-3933093

הנחיות פיקוד העורף בעקבות המצב הביטחוני

הורים יקרים!

לאור ההסלמה במצב הביטחוני, להלן מספר המלצות כיצד לנהוג עם ילדינו במצב הבלתי צפוי שנוצר:

אנו עומדים לשירותכם בשעות קשות אלו בכל זמן ושעה. 

בתקווה לימים שקטים ורגועים וחזרה מהירה לשיגרה. 

צביקה יערי מנהל שפ״ח וצוות השפ״ח 03-9712729

מודל מעש"ה - לסיוע לנפגעי חרדה

מודל פשוט לסיוע מיידי בעת נפילת טילים/אזעקות לנפגעי חרדה.

המודל פשוט ועוזר להחזיר את האדם לתפקוד תוך דקה וחצי עד שתי דקות!

המודל מושתת על 4 עקרונות פשוטים להתערבות מיידית במצבי חירום

מ – מחויבות:

יצירת מחויבות שנותנת  תחושת ביטחון שאתם איתו והוא לא לבד.

“אני כאן ואני לא הולך לשום מקום”.

ע – עידוד לפעילות יעילה:

לעודד לפעולה כדי לסייע לעצמו ולסביבה. להרגיש שהוא תורם- מצמצם את תחושת חוסר האונים ולהפוך מקורבן למסייע.

לדוגמה: ילד שחזר עם התקף חרדה ממפגש חברתי בחוץ - 

“תתקשר לכל מי שהיה איתך, ותדאג לכך שכולם יתקשרו עכשיו הביתה להודיע שהם בסדר”. 

ש – שאלות מחייבות מחשבה:

חיזוק ערוץ השכל וצמצום ערוץ הרגש במטרה לחזק את תחושת השליטה במצב.

לדוגמא: תספור ותאמר לי כמה אנשים נמצאים סביבך עכשיו?, איפה נמצא המרחב המוגן הכי קרוב אלייך?

כלומר, שאלות שמחייבות הפעלת מחשבה ולא הפעלת הרגש

ה – הבניית האירוע

מה היה, מה קורה עכשו, מה יהיה.

חשוב להדגיש שהאירוע הסתיים. עכשיו הכול כבר מאחורינו

סיוע רגשי

משרד החינוך פותח חדר מצב מיוחד ומעמיד קו סיוע רגשי לתלמידים, להורים ולאנשי החינוך

נוכח הכרזת מצב כוננות מלחמה, משרד החינוך פותח היום (שבת) חדר מצב מיוחד בשעה 12:00 בראשות שר החינוך, כדי להיות מוכן וערוך לכל התפתחות ולכל תרחיש אפשרי. כמו כן, המשרד פותח קו סיוע רגשי, המאויש על ידי אנשי המקצוע של השירות הפסיכולוגי ייעוצי, שיעמוד לרשות תלמידים, הורים וצוותי החינוך. 

מספר הטלפון של קו הסיוע:  6552*, שלוחה 5

מערך דוברות תקשורת והסברה משרד החינוך

כתובת דוא"ל: dovrut@education.gov.il

טלפון: 073-3933093

הנחיות להרגעה בממ"ד

מ = מגע (חיבוק ארוך 45 שניות)

ת = תנועה (ניעור ידים וגוף, טילטול הידים לצדדים 30 פעמים)

נ = נשימות (לנשום מהאף, לנשוף תוך כדי אמירת בזזזזז, ספירת נשימות ארוכות ועמוקות)

ה = היגד חיובי - אני בטוח.ה ומוגנ.ת תוך כדי תיפוף הפרפר (יד ימין מתופפת על כתף שמאל ויד שמאל מתופפת על כתף ימין).

חַפֵּשׂ בְּתּוֹךְ עַצְמְךָ וְתִמְצָא אֶת הָעוֹלָם, חַפֵּשׂ בְּמֶרְחֲבֵי תֵּבֵל וְתִמְצָא אֶת עַצְמְךָ

שִׂים לֵב לפִעְיִמַת המְַּטֻטֶּלתֶ בֵּין הָעַצְמִי לָעוֹלָם

וּלְךָ תְּגַלֶה עַצְמָהּ יֵשׁוּת אָדָם עוֹלָם, יֵשׁוּת עוֹלָם אָדָם

רודולף שטיינר

איך הכל התחיל?

בדיוק כמו בשיר: "זה התחיל בשני הורים...", במקרה שלנו קצת יותר משניים, שחברו יחד וחיפשו חינוך אלטרנטיבי ואיכותי לילדיהם. החלטנו לקום ולעשות מעשה: מאחר והכרנו את החינוך האנתרופוסופי והאמנו שהוא המתאים ביותר לחינוך ילדינו, הקמנו עמותה בשם 'גנאחר', שכרנו מבנה מתאים, מצאנו גננים נהדרים והתחלנו למלא את הגן בילדים. גן הילדים הראשון נפתח בתוך בוסתן מקסים במושב כפר רות בשנת 2002. 

עמותת גנאחר מפעילה חמישה גני ולדורף בלפיד, שילת, כפר טרומן ובשוהם ומסייעת בנשיאת בית חינוך אלומות - בית ספר יסודי ממלכתי ייחודי על-איזורי לכיתות א'-ט' של מ.א חבל מודיעין.

מהו חינוך ולדורף?

חינוך ולדורף (חינוך אנתרופוסופי) שם במרכז תפיסתו החינוכית את הפסיכולוגיה ההתפתחותית של רודולף שטיינר. פסיכולוגיה התפתחותית זו רואה את הילד קודם כל כישות מתפתחת, ואת הילדות כפרק זמן משמעותי ובעל ערך לשם עצמו. הילדות נתפסת כתקופה של בשילה, של צמיחה פנימית ושל לידה הדרגתית של כשרים, איכויות והבנות.

לאור פסיכולוגיה התפתחותית זו, נתפס הילד כישות בהתהוות וצמיחה אלי הבגרות, ולא כמבוגר קטן. חינוך ולדורף אינו שואל  מה יש ללמד בתחום ידע זה או אחר, אלא כיצד יש ללמד בהתאם להתפתחותו הספציפית של ילד מסוים וקבוצת בני גילו. כל המערכת החינוכית סביב הילד בחינוך ולדורף מנסה להתכוון לשאלה זו. תוכניות הלימודים, המתודות ודרכי הלימוד, הגישה לילד, האווירה הלימודית, סביבת הלימוד וכל שאר האלמנטים של חיי בית-הספר מכוונים לתת מעין תשובה לשלב ההתפתחותי בו נמצאים הילדים.

עוד על חינוך ולדורף »

גני ולדורף באזור מודיעין

גן ולדורף הוא כמו בית חם. יש בו גננות וגנן המטפחים את הגן כביתם שלהם ומשתדלים להעניק תחושה זו לילדים. ריח הבישולים אופף את הגן משעות הבוקר והילדים שותפים לשמירת הסדר והניקיון בבית.
עמותת גנאחר מפעילה גני ילדים מגיל שנתיים ועד גיל ביה"ס בלפיד, בשילת, בשוהם ובכפר טרומן. הגננים הינם אקדמאים בוגרי מכללת דוד ילין וסמינר הקיבוצים ולעזר להם נוכחות סייעות חמות ואוהבות. הגננים מלווים בידי יועצת חינוכית מנוסה אשר צופה בנעשה בגן ומדריכה אותם. 

בית חינוך אלומות (א'-ט')

חינוך ולדורף בגילאי בית הספר הופך את הלימוד למסע מרתק. הוא מטפח את הסקרנות, כוח הרצון וכוחות היצירה של הילד, בסביבה המעודדת את אהבת הלימוד.
ב'בית חינוך אלומות', בית הספר האנתרופוסופי של מ.א חבל מודיעין, לומדים כ-220 תלמידים בכיתות א'-ח' (נכון לתשפ"ג).